De Lionsclub Rijnwoude organiseert ook dit jaar weer de Lions Douwe Egberts Waardepuntenactie in de dorpen Koudekerk a/d Rijn, Hazerswoude-Rijndijk, Hazerswoude-Dorp en Benthuizen. Het gaat hierbij om het inzamelen van waardepunten die worden ingewisseld tegen pakken koffie voor Voedselbanken Nederland. Omdat koffie bijna nooit in het basispakket zit en de Voedselbanken steeds meer cliënten krijgen doen naast ons nog 170 andere Lionsclubs en bijna alle Voedselbanken aan deze actie mee.

De Lionsclub Rijnwoude combineert deze actie met inzamelen van 'Vreemd en oud geld' voor FightforSight om oogoperaties in derdewereldlanden te financieren.

We hebben in de volgende supermarkten grote inzameldozen opgesteld:

- Hoogvliet Koudekerk a/d Rijn

- Hoogvliet Hazerswoude-Rijndijk

- Jumbo Hazerswoude-Rijndijk

- Albert Heijn Hazerswoude-Dorp

- Plus Benthuizen

De dozen zullen tot na de kerstdagen in deze winkels bij de deur staan.

Wat moet je doen:

Alle Douwe Egberts-, Pickwick- en SENSEO®- verpakkingen bevatten waardepunten. Knip de punten uit en verzamel ze in bundels van 1.000 punten. Elke bundel is 5 euro waard. Deponeer deze bundels in de dozen bij de supermarkten.

Foto overhandiging recordaantal in 2022.